marți, 3 iunie 2014

Ce se ascunde IN ACCESIBILITATE ?


Long time no see!  Mă autodeclar vinovată însă voi încerca să ma revanșez față de voi prin postarea de astăzi care este mai diferită față de celelalte de până acum.
După cum o parte din voi știți în ultima perioadă am fost cam ocupată cu proiectele și prezentările pentru facultate și așa cum vă spuneam pe Facebook săptămâna trecută, vă voi introduce puțin în viitoarea mea profesie.
În urmă cu ceva zile vă spuneam :     “Pentru că sesiunea se apropie cu pași repezi și perioada aceasta este una destul de încărcată cu proiecte și prezentări m-am decis să fac un altfel de post și să încerc să vă introduc puțin în viitoarea mea profesie. Știm cu toții într-o mică sau mai mare măsură ce este o persoană cu dizabilități,ce limitări întâmpină și ce nevoi are. Aceste persoane le vedem aproape zilnic pe stradă însă când vine vorba de a le ajuta ne apucă frica, frica de necunoscut, frica de a nu jigni cu ajutorul nostru, de a nu le face să se simtă inferioare și lipsite de autonomie persoanală.
         Întrebarea care se ridică aici este următoarea:"V-ați pus vreodată în pielea unei persoane cu dizabilități?"
         Probabil ați mers cu ochii închiși prin casă și ați încercat să vă dați seama pe unde sunteți și cum ați putea ajunge unde vă doriți însă mereu ați avut tendința să deschideți ochii de frică să nu vă loviti...
         Noi am încercat să facem cam același lucru însă la un nivel mai mare, în stradă, în trafic, încercând să ne îndreptăm spre o locație dorită. Nici nu v-ar veni să credeți câte obstacole am întâmpinat iar ele nu sunt singurele, fiecare tip de dizabilitate are cel puțin câte un dezavantaj în "stradă".
         Proiectul nostru are ca principal scop identificarea punctelor tari și punctelor slabe ale accesibilității urbane și a celei din punctele de interes turistic din Cluj-Napoca.”


Proiectul nostru a avut ca scop identificarea accesibilității din Grădina Botanică și aceleia de pe ruta directă către grădină. În cele ce urmează vă voi povesti puțin despre peripețiile prin care am trecut și incidentele  ce au avut loc.
            Ca punct de plecare am ales campusul Hașdeu iar ca principală deficiență vizată am ales  deficiența de vedere totală și parțială pentru că am considerat că într-o mică sau mai mare măsura se poate plia și pe necesitățile unei persoane cu deficiență motorie. Am plecat din campus legate la ochi și așa am parcurs întregul traseu până la destinație însă am ales ne punem pe rând în pielea persoanei nevăzătoare pentru a reuși să înțelegem mai bine cu ce se confruntă acestea .



            Problemele au apărut foarte repede după ieșirea din campus, am dat peste trotuare înguste blocate de stâlpi sau mașini parcate neregulamentar, semafoare defecte puse doar de decor, fără semnale luminoase și acustice, pavaj tactil grav deteriorat dacă nu chiar inexistent, drumul ce duce spre grădina botanică este plin de denivelări ce pot pune în pericol viața persoanei, cratere în pavaj, bordurile sunt la același nivel chiar și în dreptul trecerilor de pietoni, gurile de canalizare periculoase și multe altele pe care le veți putea observa din fotografiile de mai jos.


Semafor defect


Pavaj tactil deteriorat


Pavaj tactil




Capac de canalizare periculos

  
Denivelări pline cu apă de ploaie



Trecere de pietoni cu bordură prea înaltă





Balustradă insuficientă


Scări dificil de urcat



Deficiență de vedere (vedere slabă)



Pavaj și scări inaccesibile


Rampă cu unghi de înclinare prea mare



Pericol de accidentare

                 După munca de documentare făcută  echipa noastră a concluzionat că atât grădina botanică cât și drumul până la aceasta sunt PARȚIAL ACCESIBILE  acest lucru însemnând că o persoană cu dizabilități nu se poate descurca singură în totalitate deoarece există riscul de accidentare sau imposibilitatea atingerii obiectivului propus. 

 Echipa a fost formată din:

 Anca Ioana Bulgar
Roxana Mihaela Ichim
Ioana Ples
Sigrid Cezara Pop

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu